onsdag 16. februar 2011

Jeg har strikket!

Jeg har lenge hatt lyst til å begynne å strikke - lage mine egne søte ting. Tidligere i uken var jeg hjemme hos foreldrene mine, og da lærte mamma meg å strikke! Helt enkelt til å begynne med, siden jeg ikke er noe naturtalent innen håndarbeid, men da kan jeg iallefall grunnteknikken. Og nå har jeg strikket min første bittelille ting - en hals til Maileg-kaninen:)


Jeg er altfor utålmodig, og vil strikke fort med en gang, så det blir så som så med maskene - men det blir iallfall NOE ut av det *smile* Gleder meg til jeg har lært meg å strikke ordentlig, sånn at jeg etterhvert kanskje kan lage ordentlig fine ting.

13 kommentarer:

  1. Hei ☺
    Så utrolig søt hals da! Ble jo kjempefin på maileg-kanina! Dette lærer du deg nok superfort!!
    Ha en fin kveld
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  2. Så fin da! Koselige de maileg kaninene. Må begynne med noe smått så man får lyst til og prøve mer. Jeg har fått helt dilla på og strikke ting jeg kan tove. :)
    Ha en fin kveld!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  3. Kjempesøtt med hals til kaninen. Jeg måtte ha svigermor på besøk så hun kunne hjelpe med i gang med heklingen. Det er så gøy å pusle litt foran tv.

    Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  4. Så søt liten hals du har strikket! :) Ikke lenge før du har strikket deg noe annet fint kan jeg tenke meg! ;)

    Ha en fin kveld! ♥

    klem Frøken H

    SvarSlett
  5. Er litt i startfasen sjøl på strikking. Holder på med en hals til meg sjøl..kommer snart bilde på bloggen min. Veldig enkel med tjukke pinner og dobbelt garn..lykke te med strikkinga videre : )

    SvarSlett
  6. Så flink du er:0).
    Ha en fin kveld.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  7. Syns du var flink jeg:-)) Det er jo så kjekt å strikke, selv om det går i bølgedaler her. Har en del påbegynte prosjekter som jeg aldri har gjort ferdig hi hi. Nå har hekledilla inntatt det Blå huset.

    Ha en god kveld

    Klemmer

    SvarSlett
  8. Hei snuppa!!

    Ja men dette var en god start,super søt!!

    Jeg lærte og hekle og strikke på vranga på you tube,kanskje du også kan prøve det;)

    Ha en fin kveld!!

    Klem Linda;)

    SvarSlett
  9. So lurt å strikke til Maileg-kanina da:)Kjempefin hals!
    Kjekt med eit handarbeid.Har eit broderi som ligg på vent,men det vert dessverre vekk-prioritert...
    Lykke til vidare med strikkinga ☺

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  10. Ikke verst startprosjekt det:) Snart strikker du nok genstre og kjoler til kaninene også:)
    Du har fått en utfordring på bloggen min:)
    Ha en kjempefin dag!
    Klem Sissel

    SvarSlett
  11. Ååå det er den søteste halsen. Tipper du blir hekta og snart strikker du alt mulig :)
    Klem fra Sophie Mari

    SvarSlett
  12. Heisann:)
    Næmmen så utrolig søtt da, og kaninen i seg selv er jo bare megasøt:))

    Ønsker deg en flott dag:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  13. Øvelse gjør mester :) Nå gjelder det å strikke og strikke og stadig prøve deg på nye prosjekter. Det er jo så moro :)))
    Kaninen din ble jo riktig fin med ny hals :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på om du vil legge igjen en kommentar hos meg, fine ord varmer hjertet ♥